GRANOLA

 

IMG_6455

Granola

Granolą gaminau dešimtis kartų, labai ją mėgstu, bet vis pamirštu, tada vėl prisimenu ir vėl gaminu, vėl mėgstu ir taip kaip pasaka be galo. Šiandien, kai eilinį kartą išėjau iš namų be pusryčių, prisiminiau ją, ta geriausią  pusryčių draugę, kur nieko nereikia daryti, tiesiog ja mėgautis, su jogurtu ar pienu.

Granolai reikia a nei daug nei mažai. Čia yra keli pagrindiniai ingridientai, o visą kitą pagal spintelių turinį ar skonį. Pagrindas tai dribsniai, gali būti įvairūs, bet klasika sakyčiau tapo avižiniai, bene sveikiausi ir sočiausi. Tada riešutai, sėklos bei džiovinti vaisiai. Paskutiniai, bet ne mažiau svarbūs čia yra skysčiai: medus ir aliejus. Pastarasis anksčiau buvo tik ypač tyras alyvuogių, dabar jau maišau su pamėgtu kokosų aliejum, net kvepia skaniau.

Variantų sakyčiau šimtai, bet bijau pameluoti, gal net ir daugiau. Viskas ko reikia tai fantazija ir improvizacija. Kokosinukam (visiem bounty ir tiko megėjam) primygtinai siūlau nusipirkti tikro džiovinto kokoso, tokio plonom riekelėm ir daryti su juo bei pasirinktais reišutais ir džiovintom uogom. Šitas variantas buvo nepakeičiamas ilgai, bet kadangi esu neabejinga ir cinamonui bei datulėm, tai kokosinį variantą kartais iškeičiu dėl datulių saldumo ir cinamono kvapnumo. Mano mėgstamiausi naudojami priedai: lazdynų, anakardžių, migdolų, graikiniai riešutai. Džiovintos spanguolės, datulės, razinos, goji uogos. Moliūgų, saulėgrąžų, sezamų, kanapių sėklos. Dar džiovintos kokosų skiltelės, bananai, abrikosai, persikai.

IMG_6443

Granola

Tai vat vienas variantas ir apytiksliai matmenys Jums!

Nepasibodėkit, nepatingėkit, valgykit pusryčius.

-apie 200 g avižinių dribsnių

-apie 3 v.š. alyvuogių ar kokosų aliejaus (arba jų mišinio)

-apie 3 v.š. medaus (smaližiams daugiau)

-apie 100 g riešutų

-apie 100 g džiovintų uogų ar pan.

-druskos žiupsniukas

-sėlenų ir sėmenų, čia papildomas gėris

Gaminimas: medų sumaišom su aliejais ir supilam ant dribsnių, dedam druskos, gerai išmaišom, beriam į skardą ant kepimo popieriaus ir šaunam kepti į 180 laipsnių orkaitę, apie 15-20 min vis ištraukiant ir pamaišant, kad nesudegtų. Kol kepa susmulkinam riešutus (juos galima dėti kartu, tada ir jie apskrus) ir vaisius ar uogas jei reikia. Sėlenas galima maišyti kartu arba dėti kartu su uogom, bet vat sėmenys nemėgsta būti kaitinami aukštoje temperatūroje, todėl jei dedam jų, dedam paskiausiai, kartu su uogom, kurios irgi nenori sudžiūti. Ištraukus iš orkaitės sumaišom su visais norimais gėriais, leidžiam atvėsti ir beriam į stiklainį.

IMG_6436

Pusryčiai savaitei baigti! Sako, kad taip laikyti galima apie porą savaičių, bet taip skanu, kad neprireiks ir poros. Skaniausia su liesu ar grakišku jogurtu (jei nori ekstra saldumo, užsidedam medaus dar),  labai skanu su pienu, yra kas valgo su sultymis.

Mano gražus meškiukas ir saldus medus iš Brolių medus.

xoxo

MinykaDo

 

 

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s